Hobby

Omdat fotograferen één van mijn hobby’s is en deze foto’s wil delen, heb ik deze blog opgestart. Het is echter niet de bedoeling om mijn reisfoto's hier te plaatsen maar ik ga vooral op zoek naar urbanlocaties maar ook oude treinen, oude voertuigen, ruïnes, enz .... hebben mijn voorkeur. Kortom vergane glorie in beeld brengen is mijn doel.

Urban Exploration of Urbex staat voor het fotograferen van verlaten gebouwen, kerken, ziekenhuizen, fabrieken, tunnels etc.. De echte urbanfotograaf vernielt niks en laat geen spoor na. Hij laat alles achter zoals hij het gevonden heeft en probeert de sfeer van het pand in beeld te brengen. Een heel belangrijk verschil met inbreken is dat er absoluut niks gestolen of beschadigd wordt. Het kan gevaarlijk zijn omdat veel gebouwen al jaren leeg staan en er dus kans is op instortingen of ontmoetingen met mensen met minder goede bedoelingen.

Het is een sport voor de urbanexplorers om een unieke urbexfotolocatie te vinden en de gouden regel is dan ook om het adres van die locatie niet zomaar prijs te geven. Dit doet men vooral om de locatie te beschermen tegen vandalen en eventuele diefstallen. Geïnteresseerden komen via wat zoekwerk wel te weten waar de plaatsen zijn.

Alle foto's op deze blog zijn eigen foto's. Deze blog zal ook niet alle dagen up- to-date zijn maar af en toe zullen hier nieuwe foto's verschijnen. Dus af en toe een bezoekje brengen is de boodschap.

vrijdag 20 maart 2015

Oude Treinstellen

De oude treinstellen in Maldegem zijn aan het verdwijnen. Een paar weken geleden hebben ze al een paar treinstellen met een hoge kraan weggenomen. Het zou best kunnen dat de eigenaar van dit grondgebied binnenkort de 2 andere rijtuigen en de locomotief die er nog staan ook zal laten wegnemen. Er stonden 7 treinstellen waarvan 3 locomotieven. De diesellocomotief die er nu nog staat is een M.A.N. (maschinenfabrik augsburg-nürnberg) uit 1937. Uit verschillende bronnen heb ik vernomen dat deze treinen in de jaren '50 in dienst zijn genomen en in de jaren '70 uit dienst zijn genomen. In ieder geval ze stonden daar toch maar te roesten en ze zijn al zwaar beschadigd.


Zie hier alle foto's Oude Treinstellen Maldegem

Geen opmerkingen:

Een reactie posten